1e keer Kamperen..Tevens de Laatste! - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van pascale linden - WaarBenJij.nu 1e keer Kamperen..Tevens de Laatste! - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van pascale linden - WaarBenJij.nu

1e keer Kamperen..Tevens de Laatste!

Blijf op de hoogte en volg pascale

21 December 2012 | Zuid-Afrika, Den Haag

Had na mijn politie avontuur wat nederlandse gasten leren kennen, die al een hele tijd onderweg waren. Had de dag ervoor met 4 andere nederlanders een scooter gehuurd en zijn naar de bekendste doi ssuhep geweest en we reden verder door de berg over. Schitterende omgeving en uiteindelijk kwamen we op een camping terecht. En zij kwamen op het lumineuze idee om hier een nacht te blijven. Ik vertelde nog nooit gekampeerd te hebben en ze kwamen niet meer bij van het lachen. Zo grappig was het niet toch?! Na een mooie rit zei ik dat ik erover na moest denken. Uiteindelijk haakte er 2 jonge gasten bij en het andere stel wat mee zou gaan belde af zij was snachts ziek geworden. Pasje zou Pasje niet zijn om ook af te haken. Deze ervaren kampeerders zouden oma moeke mama zo werd ik inmiddels genoemd er wel doorheen trekken. Nu hadden ze oma wel nodig voor alle communicatie en om ze op mooie gedeeltes te brengen maar eenmaal gearriveerd hadden ze natuurlijk weer praatjes voor 10! Zijn bij watervallen geweest en mooie oude dorpjes echt terug in de tijd. Uiteindelijk aangekomen bij de camping tentje uitgezocht.... nou het zal wat gaan worden. Nu hoorde ik ook dat ze snachts de berg afsloten voor dronken mensen die niet snachts als een wilde over die berg gingen wat ik wel kan voorstellen want ondanks dat de weg heel lang echt gewoon asfalt is er zijn ook gedeeltes waar het plaats maakt voor gaten grind of weg is weg.
Gelukkig luisterde de jongelui goed en deden geen domme dingen iets waar ik toch wel bang voor was. Namen even een instant noodle soepje later zou er normaal eten zijn. Tja wat doe je op zo een camping... geen idee heb wat gelezen was blij met mn e reader miss niet camping waardig net zoals de muziek op mn ipod die mee was. De jongelui gingen op zoek naar een spel kaarten een dorp verder op. Bleven redelijk lang weg inmiddels donker. En was blij dat ik ze terug hoorde komen dan wel zonder kaarten! Dan terug naar de basic spelletjes..... Ik ga op vakantie en neem mee........ En het alfabet opzeggen in je hoofd die letter bijv plaatsnamen opnoemen. Op dat moment bedacht ik mij ... het gaat een lange avond worden.... dit alles weer met instant noodle en chips want eten???? Niemand meer aanwezig. Gelukkig dat er een man was die nog wat water wilde koken. Mijn idee van kamperen kwam aardig overeen en bedacht me of het nou wel zo verstandig was om mee te gaan. Maar moet zeggen heb wel onwijs gelachen om die jongens. De onderbroeken lol om niks.... Soms keek ik Barry aan die was wat ouder! zo van maak ik dit echt mee. En waar ben ik inbeland. Maar ook het pure onnozele wat ze nog hebben bracht mij wel terug naar een ontzettend leuke avond. Of zij dat ook vonden is maar de vraag. Om ca half 10 naar de tent gegaan, nu kwam het zware mment. Hadden wel een matje en kussen kunnen bemachtigen maar na daar 10 minuten met mijn gewicht op gelegen te hebben wist ik dat het het voor mij niet ging worden vanacht. Met alle instructies wat ik allemaal aan moest doen en hoe ik mij het best in mijn 2 pers dekbed moest nestelen die ik mee had genomen van het guesthouse was het op hoop van zegen. Ik viel in slaap en toen ik later wakker werd van die kou! dacht ik Zo het zal wel bijna ochtend zijn. NOT het was 1 uur snachs!!!!!!! Op dat moment deed alles pijn in mijn lichaam en had het onwijs koud. Moest natuurlijk ook naar het toilet. Dit was voor mij werkelijk armoede...tent uit schoenen aan naar het toilet lopen met je toilet papier. Na een hele lange nacht met veel kou en pijn zag ik de eerste zonnestraal! Van mn matje afspringen lukte niet meer want had totaal geen gevoel meer in mijn lichaam. Snel een instant coffee genomen alles is instant geworden.... en op een boomstronkje in de zon genoten. Wat kan dat dan toch heerlijk zijn. Douchen zou ik wel bij het guesthouse doen want warm water ... nee dat hadden ze niet. Helaas startte er 1 scooter niet en na lang proberen uiteindelijk de beslissing genomen om een auto te laten komen om het op te halen. Tja daar kwam ons moeke dan weer in actie! En we zijn met zn 3tjes de berg afgereden. GILLEND NAAR HUIS!!!!!! gelde voor mij in iedergeval. Als je dan terug komt en een warme douche hebt genomen je weer lekker kan insmeren met heerlijke bodylotion en even op een echt bed te hebben gelegen kom je tot de conclusie dat ik dat soort acties gewoon niet meer moet doen haha maar ja alles moet je 1x hebben gedaan in je leven dus deze vink ik ook weer af. De boys vertrokken naar Pai....of ik zin had om mee te gaan? NEEEEEEEEEEEE ik zie jullie later wel weer, oma moet rusten!

  • 21 December 2012 - 08:37

    Melisse:

    Whahahaha ... ik zie het al helemaal voor me! Maar inderdaad Pas, ook dit moet je een keer hebben meegemaakt. Maar wees in ieder geval blij dat je je eerste kamperen niet tussen de kratten bier op Renesse hebt hoeven door te brengen!! Wie weet een idee voor als je thuis bent.
    Je geniet volgens mij volop. Fijn. Leuk ook je verslagen te lezen van wat je allemaal meemaakt. Die dag met de olifanten. Ohhh, ben zo jaloers.
    Hier natuurlijk weer eens k..weer. Wel bijna kerst dus fijn een paar dagen vrij. Jij daar hele fijne dagen en genietse. Kuzz Lis

  • 21 December 2012 - 12:44

    Inge En Tess En Mooie Jantje:

    hai pas wat een lang verhaal dat is ook eens en nooit meer camperen ik weet niet van wie je dat avondtuurlijke hebt . mischien van michael waren dat gebakken wormen die we zagen ik kreeg er kippenvel van dat heb je dus ook weer meegemaakt vandaag gaan papa en de kids naar een kerstetentje bij gelecom tot horens inge mooie jantje en tessje

  • 21 December 2012 - 12:44

    Inge En Tess En Mooie Jantje:

    hai pas wat een lang verhaal dat is ook eens en nooit meer camperen ik weet niet van wie je dat avondtuurlijke hebt . mischien van michael waren dat gebakken wormen die we zagen ik kreeg er kippenvel van dat heb je dus ook weer meegemaakt vandaag gaan papa en de kids naar een kerstetentje bij gelecom tot horens inge mooie jantje en tessje

  • 21 December 2012 - 15:42

    Senna:

    Als je met de jeugd wil meedoen moet je pijn lijden dat zie je maar weer! Je moet rekening houden met het feit dat je ook niet meer de jongste bent dus de gevolgen aanvaarden en niet klagen.
    Het belangrijkste is dat je geniet en volgens mij doe je dat!
    Liefs en kussen!

  • 02 Januari 2013 - 16:08

    Edith :

    Hallo Pasje,

    Gelukkig Nieuwjaar!!!!
    Eindelijk dan een bericht van mij. Dit is echt avondtuur, maar niks voor mij. Wat dat betreft vind ik alles snel eng. Maar je hebt wel een verhaal, dat is zeker. Geniet nog maar lekker van je welverdiende vakantie het is nog even.
    Liefs Edith

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pascale

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 180
Totaal aantal bezoekers 9682

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 31 December 2012

Thailand Here I come.

Landen bezocht: