Een dag met mijn lievelings dier De (F)Olfant - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van pascale linden - WaarBenJij.nu Een dag met mijn lievelings dier De (F)Olfant - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van pascale linden - WaarBenJij.nu

Een dag met mijn lievelings dier De (F)Olfant

Blijf op de hoogte en volg pascale

02 December 2012 | Zuid-Afrika, Den Haag

Vandaag een dag waar ik lang naar uit heb gekeken en een droom waar gemaakt. Adrie Maja en ik werden om half 9 opgehaald om vandaag als echte Mahout (trainer van een olifant) te werk gegaan. Dat begon al gelijk met dezelfde kledij. Eerst wat uitleg over het gedrag van deze dieren en daarna mochten we bananen geven om kennis te maken met de olifanten. Dit was zo indrukwekkend , als er 22 olifanten voor je staan. Daarna begon het echte werk. We kregen de commado s hoe we de olifant konden laten liggen lopen stoppen en draaien. En hoe dat we erop moesten. 1 Hand aan zn oor vast houden dan op zn been staan en hup erop springen. Je begrijpt dat dit makkelijker was gezegd dan gedaan! Eenmaal erop pff dan gaat hij staan en dan besef je je hoe hoog het is. Was echt even bang om er af te vallen en transpireerde van angst. Met mij zoveel haha. Gelukkig even een brake en een fantastische lunch daarna begon het echte werk. Samen met een vrouw uit California deelden wij een olifant. Van de 22 die er waren zijn er 20 vrouwelijk. Mijn "geluk" was dat ik een mannetje had en wel van 3 meter! De moed zonk werkelijk in mijn habanatjes jesus wat was hij enorm groot en vooral hoog! Eerst zat ik achterop met alle instructies vandien en dacht in het begin alleen maar , als ik er maar niet vanaf val PLEASE . Je kan je alleen aan een klein touwtje vasthouden later bleek als je op de rug leunt dat het iets makkelijker is.... let op Iets. Het was hard werken zowel voor de olifant als voor mij. Hij gaat omhoog dan weer omlaag en iedere keer dacht ik .... Blijf alsjeblieft zitten. Soms vond hij het nodig om wat te eten links en rechtes dus opletten was echte belangrijk. Ook blijft hij sproeien met zn slurf, uitleg was om hemzelf af te koelen maar ook mij, en daar zat ook af en toe de banaan nog bij! Je moet er niet naar toe gaan om Mooi te zijn want je word vrij snel uit je droom gehaald. Halverwege kwam de wissel, ik op zn kop.... dit zit toch beter dan achter op maar wanneer hij daalt heb je het gevoel dat je bijna over zijn kop heen duikelt. Mijn polsen deden inmiddels pijn van de spanning en denk ook dat ik morgen spierpijn heb. Na bij 10 km was het einde in zicht ik zag al wat water..... komen er ineens een paar kippen aan, niks bijzonders zou je zeggen maar had Net geleerd dat ze daar bang voor zijn. Hij wapperde met zijn oren en heb SOOBOOM zo heet hij vriendelijk en angstig verzocht om door te lopen PAI PAI. En hij deed het. 50 meter voor de eindstrrep ineens een hoop geschreeuw achter mij en en de dame uit californie pakt mij vast. Ik dacht Oh nee nu gaan we...... Bleek dat er een sprinkhaan op haar been sprong! Je begrijpt dat ik redelijk uit mn dak ging uit angst. Zal ik er af vallen door een sprinkhaan! We konden daarna er vreselijk om lachen. Daarna mochten we hem wassen dit was zo gaaf! Emmertje borsteltje en schrobben maar leek net of je met een tandenborstel een vrachtwagen schoonmaakt. Maar het folifantje vond het heerlijk en dan word hij ook gewoon een beetje stout. Hij sproeit je helemaal nat en maakt een hoop kabaal. Al met al .... Mijn droom is uitgekomen. Heb vandaag angst gekent maar ook overwinning soms zelfs emotioneel. Dat zo een groot dier met je omgaat de hele dag je knuffelt en je helemaal geen pijn doet eerder heel voorzichtig met je is. Het is mooi om dit te ervaren. Heb hem recht in zn ogen aangekeken en hem bedankt voor de mooie dag, hij sloot zijn ogen vulde zijn slurf met water en sproeide mij helemaal nat. Hoop dat het geen Rolo reclame als einde word want deze olifant van 3 meter was pas 7 jaar dus misschien kom ik mijn Vriend ooit nog tegen en heeft hij er net als mij een mooie herinnering aan over gehouden!

  • 02 December 2012 - 18:39

    Frank Van Deursen:

    Mooi geschreven kus



  • 03 December 2012 - 08:03

    Petra Croque :

    Wat geweldige ervaring Pascale . Geniet zo veel mogelijk . Ik kijk elke dag uit naar je berichtjes . Veel liefs en een dikke kus xxx

  • 04 December 2012 - 10:32

    Yvonne:

    Jeetje Pas wat een geweldige ervaring. Ik kan me voorstellen dat het indrukwekkend was. Ik vond een ritje op hun rug al een hele ervaring. Top en dapper van je en super dat je er zo,n mooie herinnering bij hebt. Ook voor de olifant!! Liefs

  • 08 December 2012 - 23:40

    Bianca:

    HA Pascal,

    Zo te lezen is het weer heerlijk in Thailand. Leuk hoor olifanten trainen.
    Hoe lang blijf je nog bij nee Luc.

    Raymon en ik, mijn pa en oom, tante en neef komen 21 december naar Chiang Mai.
    Raymon en ik gaan van Thailand door Laos fietsen.

    Kortom wordt vast ook een avontuur.
    Voorlopig al wat voorpret uit jouw verhalen.
    groet,
    Ray en Bianca

  • 10 December 2012 - 12:36

    Mike:

    hey zus,
    long time no see. ik geniet van je reisverhalen en nu ff tijd maken voor een krabbel. ik hoef niet vragen of je het naar je zin hebt, lekker weer, mooie omgeving,gezellige mensen en mooie ervaringen, wat wil je nog meer!hier alles z'n gangetje. gewoon kl..weer, druk, stress noem maar op hahaha. vorige week nog met paps en Karin uit eten geweest voor hun verjaardagen. was heel gezellig maar je werd uiteraard gemist.bel me een keer met je thailand nummer zodat ik je kan bellen. nou zus, enjoy! en nog een dikke knuffel van the girls. xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pascale

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 199
Totaal aantal bezoekers 9677

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 31 December 2012

Thailand Here I come.

Landen bezocht: