Heb Ik Weer ! - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van pascale linden - WaarBenJij.nu Heb Ik Weer ! - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van pascale linden - WaarBenJij.nu

Heb Ik Weer !

Blijf op de hoogte en volg pascale

21 December 2012 | Zuid-Afrika, Den Haag

Goedemorgen allemaal,

Weer even en berichtje uit het nog steeds warme en heerlijke thailand.
Alhoewel ik wat enerverende dagen achter de rug heb.
Te beginnen met 3 dagen geleden..... dacht een lekker relaxd dagje te hebben wat achteraf ook wel zo was maar op dat momemt even niet. Heb via via een damen leren kennen die onwijs lekker masseerd in een echt tempel en ben smaorgens vroeg naar haar toe gegaan voor 2 heerlijke uurtjes, tot nu toe niks aan de hand, vervolgens even ergens koffie gedronken en een heerlijke tussendoortje genomen. En dacht bij mezelf ga ook even naar inmiddels mijn kapster, parkeerde de scooter bij starbucks as always. Nadat mijn haartjes weer mooi in model zaten liep ik terug naar mijn scootie, en schrok mij rot! Een wielklem, met een grote roze boete erop en een grote WARNING plakker. Zoooo dacht ik en nu? Liep naar een tuk tuk meneer en vroeg hem of hij mij kon uitleggen waar het politie bureau was en hoeveel de boete was. Hij zei eerst alleen oh oh oh en uiteindelijk zei hij 400 bht omgerekend zo 10 euro! Ok dat valt mee, maar had geen genoeg geld en vroeg hem mij eerst terug naar het guesthouse te brengen om geld te halen want hij wilde natuurlijk ook geld voor zijn ritje. Deze vriendelijke meneer zei ik breng je eerst wel naar het plolitie bureau ik schiet het wel voor! Mooi he een wildvreemde die dat doet. Na 2 uur wachten daar wat nog snel is was ik eindelijk aan de beurt. Overal zie je de penaltys voor de overtredingen dus toen ik aan de beurt was moest ik netjes gaan zitten en maar afwachten. De tuk tuk meneer nam het woord.... was ook iets makkelijker, en op een gegeven moment zei de polite agent of ik spijt had van mijn overtreding. Ik zei Ja natuurlijk en het zou nooit meer gebeuren.....tot dan was mij totaal niet duidelijk wat ik nou verkeerd had gedaan maar spijt had ik zeker! Ok zei de politie agent en ipv 400 bht moest ik 200 bht betalen!!!!! haha. Snel naar het guesthouse ged gehaald en de tuktukker bracht me terug. Op dat moment werd mijn wielklem eraf gehaald en ook tegen deze politie man moest ik spijt betuigen. En hij legde mij uit dat ik daar dus niet mocht parkeren! er stonden er 10 geparkeerd maar er waren alleen 2 met wielklem.... die van mij en een andere buitelander! Dit is Thailand haha Love It

  • 21 December 2012 - 07:31

    Petra Croque:

    Ach lieve Pascale dat jou dat nou net moet overkomen . Maar gelukkig heb je het af kunnen handelen door te betalen . Haal je het nu wel tot het eind van de vakantie met je geld nadat je dat enorme bedrag aan die bekeuring betaald heb ha ha . Anders gaan we hier in Ned. bij de familie met de pet rond . Nou lieverd gelukkig kunnen we een grap van maken en is het niet nodig om je in de gevangenis op te zoeken daar . We zouden onmiddellijk gekomen zijn hoor ( met z'n allen ) om je te redden . Geniet verder maar lekker door en een dikke kus van ons hier XXX

  • 21 December 2012 - 07:50

    Inge:

    hollo je avontuur is gelukkig goed afgelopen en de prijs viel gelukkig mee kijk maar uit
    ben je nog steeds op de zelfde bestemming of inmiddels op doorreis
    is frank ook al verder getrokken en wacht natuurlijk binnenkort op tom
    vandaag hebben ze bij gelecon een kerst etentje iedereen moest wat klaarmaken
    till the next time inge

  • 21 December 2012 - 13:28

    Frank Van Deursen:

    Je weet toch dat je daar niet mag parkeren?
    Gewoon kijken naar kleuren op stoeprand ha ha

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

pascale

Actief sinds 31 Okt. 2012
Verslag gelezen: 128
Totaal aantal bezoekers 9683

Voorgaande reizen:

20 November 2012 - 31 December 2012

Thailand Here I come.

Landen bezocht: