Chiang Mai Chiang Rai PhaYao - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van pascale linden - WaarBenJij.nu Chiang Mai Chiang Rai PhaYao - Reisverslag uit Den Haag, Zuid-Afrika van pascale linden - WaarBenJij.nu

Chiang Mai Chiang Rai PhaYao

Blijf op de hoogte en volg pascale

13 December 2012 | Zuid-Afrika, Den Haag

Sawadee

Ben onderweg geweest met Ammie en zij heeft mij kennis laten maken met het Echte Thailand. We zijn 2 dagen gaan toeren samen met 2 neven van haar. Eerst al een hele mooie rit door de bergen naar het dorp waar zij vandaan komt en waar oa haar moeder nog woont, wanneer je daar onder het huis zit, komen er van alle kanten familie leden om kennis te maken, het was al reeds bekent dat we eraan kwamen want we hadden eerst een soepje gegeten in het begin van het dorp. Kennis gemaakt met de mama kouwend op een bananenblad, broers zusters neven schoonzusters en allemaal lief en lachend maar versta er werkelijk geen pepernoot van. Maar je voelt dat ze het leuk vinden en het allerbelangrijkste je voelt je welkom. Uiteraard kom je ook met veel eten aan en dan zie je ze genieten. Uiteindelijk gingen we verder nu met 2 neven erbij want ook zij vinden het leuk om mee te reizen, richting Pha Yao. Een geweldige rit door de bergen met rijstvelden je waant je werkelijk in een andere wereld. Af en toe een stop voor koffie plas en rook pauze en dan zit je ook langs de kant van de weg bij kraampjes waar wij never nooit zouden stoppen. Nu wel en ik vond het Geweldig! Volgens mij zien ook zij niet echt veel buitelanders dus iedereen blij. Aangekomen in Pha Yao is het in 1 woord waanzinnig mooi. Je komt bij een heel groot meer tussen de bergen dus moeilijk voor te stellen. Overal water zo ver als je kunt kijken met bergen eromheen. Werd er stil van. En genoot intens. Toen door naar Chiang Rai was er al eens geweest maar als je dit met thaise mensen meemaakt altijd weer anders. Je ivernacht waar alleen zij overnachten en eet in restaurants waar de menu kaart in het Thais is, dus eten wat de pot schaft, alles heerlijk alleen het rauwe vlees heb ik aan mij voorbij laten gaan even als een soep met de ingewanden van.....geloof dat ik het niet wilde weten. Maar als je ziet hoe smakelijk zij het eten heb je even een twijfel momentje....even maar want als zo een glibberig ding voorbij komt denk je laat maar. Ook een vis gegeten alles met je handen dat is wel relaxd haha want tafelmanieren kennen ze onderling niet. Alleen zuigen zij de kop helemaal uit en de ogen gingen naar kleine Luna...Gelukkig! De dag erna naar een witte tempel geweest gemaakt voor de doden sommige eren ze sommige worden gestraft omdat ze verkeerde dingen hebben gedaan. Het was mooi indrukwekkend en soms ook liguber omdat het nu door een thai word verteld en dan heb je toch een andere kijk. Maar als toerist....Super gaaf geweldig kitsch hoop bling bling dus helemaal goed. Later de neven weer in het dorp terug gebracht maar voordat we in et dorp aankwamen uiteraard gestopt langs de kant van de weg voor Durian en andere etenswaren.
En dan weer moe en voldaan terug naar Chiang Mai naar het guesthouse waar alles weer het oude is. Dus zit in dezelfde stoel als altijd dit verslag te schrijven turend naar de rivier en laat alle indrukken op mij inwerken........
kus
Pasje

• 13 December 2012 - 11:45

Frank:

Is leuk om dat mee te maken hè, alleen voor mij is een keer wel genoeg

• 13 December 2012 - 11:53

Mike:

ziet er schitterend uit Zus. ook die witte tempel, weer eens iets anders dan al dat goud. alleen de volgende keer alles eten wat de pot schaft! zoals je thuis bij paps en mamas ook moest..beetje appelmoes erbij.xx broer

Dus nu wil je ook wel zuurkool eten, of niet? Word je een flinke meid van!
    Geweldig dat je het naar je zin hebt en dit is inderdaad het andere Thailand. Geen toeristisch

• 13 December 2012 - 21:29

• 13 December 2012 - 21:29

• 13 December 2012 - 22:20

• 13 December 2012 - 22:20

• 13 December 2012 - 22:21

• 13 December 2012 - 22:21

• 13 December 2012 - 22:22

Senna:

Is iets fout gegaan maar weet niet wat!
    Sorry!
    Kus!

• 13 December 2012 - 22:22

Senna:

Is iets fout gegaan maar weet niet wat!
    Sorry!
    Kus!

• 14 December 2012 - 17:10

Jan Inge En Tessje:

hai pas we hebben genoten van je verslag en de enige foto's. leuk bij die mensen thuis en de omgeving en palmbomen, het heerlijke eten en wat sta je leuk bij de mooie witte tempels.en nu weer uitrusten in chang mai je hebt het avontuurlijker dan wij ik heb bij nan ook de foto's gezien van facebook ze stuurt je nog een keer een berichtje groetjes van ons allemaal xx tess

• 15 December 2012 - 09:24

PETRA Croqué :

Geweldig Pascale om alles een beetje mee te beleven via jouw verslag . Geniet zoveel mogelijk en laat ons op deze manier ok een beetje mee genieten . Veel plezier en een dikke kus XXX